فانوس سوزنبان قطار در قدیم
فانوس های قدیمی زیبا
فانوس های راهداری قدیمی
فانوس های سوزن بانی
فانوس های راهداری قدیمی
فانوس های راهداری و سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی
فانوس های کشتی رانی در قدیم
فانوس های قدیمی راهداری
فانوس های سوزن بانی
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های راهداری
فانوس راهداری
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های راهداری در قدیم
فانوس های معدن
فانوس های شبگردی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس های سوزن بانی در قدیم
فانوس راهداری مخصوص علامت خطر
فانوس راهداری مخصوص علامت خطر
ماده نوزدهم - وظایف سوزنبان
1-19 : سوزنبان مسئول تغییر مسیر وحفاظت و تمیز نگاهداشتن سوزن یا سوزنهایی است که به او سپرده شده وتحت نظر وتعلیمات مسئول وقت ایستگاه انجام وظیفه مینماید وی موظف است به محض مشاهده هرگونه نقصی در دستگاه سوزن ولو هرقدر جزیی مراتب را فوراً به نگهبان و یامسئول وقت ایستگاه گزارش نماید.
2-19: سوزنبان نیم ساعت قبل از ساعت کشیک تعیین شده باید سرخدمت حاضر و پس از آنکه خود را به مسئول وقت ایستگاه معرفی نمود کلیه سوزنهای مربوطه و تجهیزات لازم را بازدید و به کلیه وضعیت ایستگاه از قبیل توقف کامل واگنها به وسیله ترمز دستی و کفش خط و همچنین دگاژ بودن وسایط نقلیه متوقف در محوطه ای که سوزنهایش به اوتحویل شده رسیدگی و چنانچه عیب ونقص و یا اشکالی مشاهده نمود با توضیح مراتب به مسئول ایستگاه گزارش و کشیک را در سرساعت معینه تحویل بگیرد و
قبل از آنکه ساعت کارش خاتمه یافته و کشیک خود را تحویل دهد نباید خدمت را ترک کند.
3-19 : سوزنبان باید وسایل کار خود را از قبیل پرچم سبز و قرمز یا چراغ علامت و کبریت و سوت همراه داشته باشد.
4-19 : سوزنبان باید کلیه آیین نامه های مربوطه را بخوبی دانسته و از برنامه ورود و خروج روزانه قطارها مطلع باشد.
5-19 : در ایستگاههایی که اجازه ورود قطار با ارائه پرچم سبز در روز و چراغ سبز در شب انجام میشود سوزنبان موظف است طبق دستور مسئول وقت ایستگاه دفتر سوزنبانی را امضاء و بااطمینان از آزاد بودن خطی که قطار باید به آن وارد شود و قفل بودن سوزنهای مسیر با ارائه پرچم سبز در روز و چراغ سبز در شب به قطار اجازه ورود بدهد این کار تا عبور علامت انتهایی قطار از روی سوزن ورودی ادامه خواهد داشت.
6-19 : در ایستگاههایی که مجهز به دستگاه سیمافور میباشد باید سیمافور قبلاً بوسیله سوزنبان به حالت آزاد در آمده و سوزنبان موظف است با ارائه پرچم سبز در روز و با چراغ سبز در شب قطار را به ایستگاه هدایت نماید.
7-19 : تغییر مسیر سوزنها برای ورود وخروج وسایل نقلیه برای خطی که امضاء داده است مطلقاً ممنوع بوده وسوزنبان حق ندارد به تقاضای راننده و رئیس قطار و یا هرمقام دیگری مبادرت به تغییر مسیر سوزنها بنماید درصورت ضرورت تغییر مسیر مجدد بایستی مسئول وقت ایستگاه برگ تغییر مسیر را طبق نمونه تنظیم و پس از اخذ امضاء از سوزنبان جهت ارائه به راننده تحویل وی دهد.
8-19 : سوزنبان موقعی میتواند جهت سوزن را تغییر دهد که آخرین چرخ وسیله نقلیه از روی آن عبور و انتهای قطار نسبت به آن سوزن دگاژ شده باشد.
9-19 : سوزنبان باید هنگام ورود قطار کاملاً دقت نماید که قطار از هرجهت کامل و تامپونهایی واگن انتهایی و علامت انتهایی آن بجای خود نصب وبه وضعیت بارگیری و چرخ ویاطاقانهای واگنها توجه نموده و درصورت احساس خطر فوراً با ارائه علامت قطار را متوقف و در غیر اینصورت نواقص مشهود را بدون فوت وقت به مسئول وقت ایستگاه گزارش دهد.
10-19 : در ایستگاههایی که سوزنبان هنگام خروج قطار باید سرسوزن خروجی باشد مانند قطارهای ورودی موظف است توجه داشته باشداگر نواقص و عیوبی از قبیل نداشتن علامت انتهایی قطار سوختن یاتاقان ، چسبدگی کفشهای ترمز به چرخ و یا خرابی بارگیری واگنها که احتمال بروز سانحه میرود مشاهده نمود بلافاصله با ارائه علامت اقدام به توقف قطار و مطلع نمودن مامورین آن بنماید درغیراینصورت نواقص مشهود را بلافاصله به مسئول وقت ایستگاه گزارش نماید.
11-19 : سوزنبان موظف است هنگام وروی قطارها بایستگاه اطمینان حاصل نماید که پس ازدگاژ شدن کامل درخط مربوط قطار توقف نموده است و اگر برخلاف آن مشاهده نمود اقدام لازم برای دگاژ شدن قطار بنماید
12-19 : سوزنبان موظف است وسیله نقلیه ورودی را به خط آزادی که قبلا” دستور قبول قطار را به آن خط دریافت و دفتر سوزنبانی را امضاء کرده قبول و برای اجراء این کار در موقع رفتن سرسوزن باید از داخل همان خط عبور نموده و از آزادی کامل آن و سوزنهای در مسیر و نبودن مانع و شیئی اطمینان حاصل کند.
13-19 : سوزنبانی موظف است هنگام شب و مواقعی که هوا تاریک است چراغهای سوزنهای ایستگاه و سیمافور را روشن نماید.
14-19 : تغییر مسیر سوزن بدون دستور و ترک محل خدمت بدون اجازه متصدی ترافیک وقت ممنوع است.
15-19 : سوزنبان باید دقت نماید که در موقع تغییر مسیر سوزن یک تیغه آن در مسیر مورد نظر کاملاً به ریل پهلویی چسبیده و تیغه دیگر آن آزاد باشد.
16-19 : سوزنبان بایستی درموقع ورود قطار درسرسوزن ورودی بحالت ایستاده با ارائه پرچم سبز درروز و چراغ سبز در شب آماده برای قبول قطار باشد.
سلام و عرض ادب
بسیار دیبا و دیدنی
تعدادی چراغ سوزنبانی قدیم //////
انکلیسی/المانی/امریکایی/
دارم.
در صورت لزوم با شماره///{{ 09198090901 }}
تماس حاصل فرمایید